Завершено реалізацію Міжнародного проєкту «Вплив ситуації війни на навчання і виховання учнів українського походження, що навчаються у Польщі й в Україні»

Завершено реалізацію Міжнародного проєкту «Вплив ситуації війни на навчання і виховання учнів українського походження, що навчаються у Польщі й в Україні», ініціаторами якого виступили доцент кафедри Тамара Ткачук у співпраці із професором кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Оленою Будник, а також викладачами
Академії Бяльської імені Івана Павла ІІ: др. Станіславою Назарук, проф. Маженою Рушковською, др.  Барбарою Соколовською, др. Ізабелою Домбровською, фінансованого польською національною Агенцією академічного обміну NAWA.
Під час проєкту було створено анкети і опитано директорів шкіл, а також учасників освітнього процесу – тимчасово переміщених осіб як в Україні, так і у Польщі.
В умовах російсько-українського збройного конфлікту, що триває, необхідно вивчити вплив існуючої ситуації на поведінку та виховання українських учнів, як тих, що навчаються в Польщі, так і у власній країні, що призвело до виявлення найважливіших проблем.
У реалізації проєкту використано також опитування батьків/опікунів дітей. Дослідницький проєкт спрямований на діагностику основних проблем українських дітей та молоді у навчальних закладах України і Польщі, дослідження проблем у процесі їхнього навчання, соціальної поведінки в умовах війни, що триває. Розроблено і надано школам рекомендації, за якими можна спланувати модель роботи з українськими дітьми.
Результатом проєкту став також обмін досвідом між викладачами Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника та Академією Бяльською імені Івана Павла ІІ, а також залучення до дискусій і вебінарів студентів ОП «Середня освіта. Польська мова і література», опубліковано низку публікацій, індексованих у наукометричних базах.
Було також підписано угоди про співпрацю між українським і польським університетами. Участь і реалізація важливих Міжнародних проєктів створює перспективи у вирішенні актуальних проблем освіти і виховання українських дітей та молоді, які постраждали внаслідок збройного російсько-українського конфлікту, дозволяє глибше зануритись в існуючі проблеми освіти і шкільництва з метою допомоги і консультування усіх сторін освітнього процесу.